Hanataro memimpin Ichigo dan Ganju menuju menara Rukia dipenjarakan dengan menggunakan rangkaian sistem pembentungan. Semasa Hanataro memandu mereka, dia menceritakan kisah-kisah Rukia. Setibanya mereka di luar menara, Renji Abarai muncul.