Chad, rakan sekelas dan sahabat Ichigo, diberikan burung bayan yang disumpah. Dia membawa burung itu ke sekolah, dengan pelbagai kecederaan pada tubuhnya. Merasakan tenaga roh dalam burung itu, Rukia rasa mereka perlu jalankan Konso pada burung bayan itu.