Hari-hari latihan Uryu membuahkan hasil apabila dia dapat melindungi Orihime dan dirinya sendiri dari Jirobo dan Zanpakutonya, yang dikenali sebagai Tsunzakigarasu. Ganju dan Ichigo akhirnya bertemu, tapi masing-masing membawa jejak Dewa Maut yang marah.