Den uundgåelige stank!
Thomas udvælges til at levere Sir Topham Hatts yndlingsroser til Sodors årlige blomsterfestival, men da et stinkdyr sprøjter sin væmmelige lugt på ham, truer Thomas' forsøg på en hurtig løsning med at ødelægge hele dagen!