Fang den kraken
Da en krake-varmluftsballon, der var tiltænkt en festival, slipper fri i Sodor, har alle lokomotiverne forskellige fortolkninger af de glimt, de fik af den. Thomas er nødt til at udrede dem for at finde frem til sandheden og redde festivalen.