Blues-makker-blues
Da Thomas vågner og får "det forkerte hjul ud af sengen", har han svært ved at være ligeså glad et tog, som alle forventer af ham. Muntre Riff og Jiff hjælper ham med at indse, at man ikke altid kan være glad, og at hans venner elsker ham alligevel.