Per konfronterar snyltgäster
Sexbarnsfamiljen Hjalmar förbereder sig för dagens käpphästtävling med matchande tröjor och en egen hejaramsa. Roger bjuder på egengjord vildsvinskorv och driftsledaren Per konfronterar några fricampare som inte vill betala för sig.