Szayelaporro's powers don't work against Mayuri, and he is enveloped by Mayuri's Konjiki Ashisogijizo. But something happens to Nemu, who's held hostage. Szayelaporro is able to come back to life by going inside Nemu's body and sucking up her Reishi.