Zommari's technique, "Amor," takes control over anything its eyes gaze upon. He uses this power to control Rukia's body and use her as a shield. This angers Byakuya and he releases his Bankai, Gokei Senbonzakura Kageyoshi, destroying Aaroniero's palace.