Rent
Claire tilslutter sig MacKenzies gruppe, der tager ud for at opkræve leje. Til hendes rædsel udnytter Dougal Jamies arrede ryg til at vinde sympati for jakobitternes sag. Claire mindes, at et afgørende tidspunkt i den skotske historie nærmer sig hastigt.