Castle Leoch
Claire føres til Leoch-borgen, hvor hun møder herremanden. Da mistænksomheden tager til, prøver Claire at passe ind og bliver venner med den mystiske Geillis Duncan. Da klanlederne opdager hendes lægeevner, ændres Claires status fra gæst til fange.