Sassenach
På sin anden bryllupsrejse transporteres Claire Randall, der har været sygeplejerske under anden verdenskrig, til Skotland år 1743. Hun møder en britisk soldat og bortføres af en gruppe skotske højlændere, der har den sårede, unge mand Jamie med sig.