Ben, Gwen en Max onderbreken hun reis wanneer ben een nieuwe transformatie ontdekt: Gax! Tijdens zijn gevecht met een van Dr. Animo's monsters raakt de Omnitrix beschadigd waardoor Ben willekeurig van alien naar alien transformeert.