En våldsam olycka mellan en taxi och en personbil inträffar i närheten av Gullmarsplan och Pelle larmas. Magnus och kollegan Olle ställs inför en komplicerad uppgift när de ska bärga en buss som kört av vägen och ner i ett djupt dike utanför Avesta.