Thomas får ett larm om en seriekrock på E4an norr om Stockholm, där stor förvirring verkar råda kring vad som egentligen hänt. I Falun får Putte problem när en havererad buss ska bärgas. Bennys bärgning blir dramatisk när en lastbil börjar brinna.