Dalam minda Ichigo, Muramasa bertemu Ichigo dan cuba mewujudkannya seperti Zangetsu, tetapi sihirnya gagal. Sementara itu, Shuhei dan Renji berdepan Kazeshini dan Zabimaru, tanpa Shikai, mereka berjuang melawan Zanpakuto mereka sendiri.