Selepas mendengar Byakuya hilang, Rukia kembali ke Seireitei untuk mencarinya dan bertemu Sodenoshirayuki. Rukia cuba memujuk Zanpakuto untuk berhenti, tapi Sodenoshirayuki enggan dan menyerang Rukia.