Ichigo dan rakannya berjaya menghalau Grimmjow dan Arrancar yang lain. Aizen mengarahkan Ulquiorra untuk membawa Orihime ke Hueco Mundo. Orihime bersetuju pergi demi keselamatan kawan-kawannya.