Pasukan pendahulu Kapten Hitsugaya kekal di Bandar Karakura untuk bersiap sedia menghadapi pertarungan dengan Sosuke Aizen. Rangiku terpesona dengan kehidupan di dunia kehidupan dan sukar untuk menumpukan masanya untuk latihan.