Gopeng
Kain sosial Gopeng terbentuk apabila pendatang dari Guangdong Sihui, Sumatra dan Jawa datang untuk sertai perlombongan timah. Jason Yeoh merasai zaman gemilang bandar melalui makanan perlombongan ringkas, kebun buah tempatan dan seni bina bersejarah.