Dragonfly in Amber
I et spring frem til 1968 mindes Claire sin fortid og afslører sandheden om hendes forældre for sin datter, Brianna. Tilbage i 1700-tallet er dagen for Slaget ved Culloden oprindet, og Jamie må gøre alt i sin magt for at redde sine nære og kære.