The Hail Mary
Mens Jamie bruger al sin energi på at få jakobitternes hær bort fra den nærtstående nedslagtning ved Culloden Moor, forsøger Claire at lindre den syge Alex Randall. Hun overraskes, da Alex afslører en uhyrlig plan for at redde sit barns mor.