Niklas – brandmännens hjälte
Niklas får rycka ut när en stegbil har havererat och strandsatt några brandmän i tjänst. Det är fullt pådrag när Roiene får ta hand om en ordentligt skärrad familj vid en trebilskrock i en av Södra Länkens många vältrafikerade tunnlar.