Ichigo dan Rukia temui rekod tentang Nozomi dan menyedari Dunia Hidup dalam bahaya. Mereka kembali bersama Yoruichi, yang mencadangkan untuk menembusi Senkaimon dengan kekuatan. Di Dunia Hidup, Kon dan Nozomi diserang oleh Kira, Nanao dan Kageroza.