Rangiku berdepan dengan Reigai Izuru, tapi Zanpakuto palsu itu lebih kuat daripada yang dijangka. Rukia bertempur sengit melawan Reigai dirinya sendiri dan Nemu, tapi bantuan tiba dari orang yang tak dijangka. Ukitake merayu untuk pembebasan Kyoraku.