Dalam perjalanan pulang dari sekolah, Orihime tiba-tiba dihentikan dan diminta mati oleh lelaki bernama Shishigawara. Orihime yang awalnya keliru, segera menyedari Shishigawara mungkin berkaitan dengan penyerang Uryu, dan bersedia untuk bertempur.