Nicke och Nilla gör comeback och Bianca golvas av mammas talang. När Pernilla ska hjälpa barnen med läxorna är hon mindre framgångsrik. Hon chockas av att det finns en världsdel som heter Oceanien och att Tyskland faktiskt inte vann andra världskriget.