Korvätartävling
Dags för Ullareds årliga korvätartävling och som vanligt är Ola-Conny med. Frispråkiga Gitte från Tjörn shoppar kläder åt sin pojkvän Tonny och är med i korvätartävlingen. Morgan gör en färganalys. Grillfantasten Kjell ger en lektion i grillning.