En gråmulen dag!
Efter att Thomas vaknar på "fel sida banhallen" har han svårt att vara det glada tåg alla förväntar sig att han ska vara. Gladlynta Riff och Jiff hjälper honom att inse att ingen kan vara glad hela tiden och hans vänner älskar honom i vilket fall.