Vengeance: Sacramentum
Spartacus och hans rebeller försöker att utöka sitt antal genom att befria slagskämpar som är förslavade i utländska krig. Lucretia försöker att rekrytera en av hennes makes tidigare gladiatorer för att utmanövrera mäktiga romare.