Vengeance: Fugitivus
Spartacus upptäcker de allvarstyngda plikter som är priset han får betala för sin nya roll som ledare för de befriade slavarna. Claudius Glabers ankomst till Capua tvingar Spartacus att hålla sin rebelliska skara intakt.