Vengeance: Libertus
Spartacus leder ett djärvt uppdrag för att befria Crixus ur romersk fångenskap, men en omtalad gladiator från Batiatus gladiatorskola försvårar saken. Ilithyias intrigerande sätter hennes äktenskap med Glaber på spel.