Marika är ensamstående med två barn och ständig värk efter en whiplash-skada. Hennes dröm är att kunna ge något till sina två barn, Isabella och Mattis. Sofias Änglar renoverar sovrummen och installerar ventilation och anpassar tvättstugan.