Per och Matilda får hjälp med slitet hus
Per och Matilda driver lantbruk utanför Gnesta. När Per skulle backa ut bilen såg han inte den ettårige sonen Rickard och sonens liv gick inte att rädda. Nu har de fått en dotter men det är ohållbart att bo i deras slitna hus med ett litet barn.