Mats och Sirpa får hjälp med sitt kaos
Efter tio år förverkligade Mats och Sirpa sin dröm om att bygga ut sitt lilla hus. Då fick Mats veta att han hade cancer. Nu genomgår Mats en cellgiftsbehandling. Familjen bor i ett kaos och Sofias änglar hjälper Mats att färdigställa huset.