Spökena
Det är Halloween i Elmore. När barnen gör bus eller godis ser vi vad alla i staden har för sig. Spökena och gastarna finner det allt svårare att skrämma barn, och skräms bara på deltid. Kan Gumball och Darwin hjälpa dem att få sin skrämsel tillbaka?