Förståelsen
Gumball och Darwin hamnar i trubbel när dom går med på allt som skolans nya elev säger. Sanningen är att dom inte kan förstå ett ord av vad han säger. Peter Pepperoni har blivit hemundervisad och utvecklat ett mycket annorlunda sätt att tala.