Andres bor med sambo Birgitta och sonen Valter på Tyresö. För sju år sedan startade Andres ett renoveringsprojekt men orken tog slut. Dottern har lämnat hemmet och Valter överväger att flytta till mamma. Andres har trots det svårt med motivationen.