Sexbarnsföräldrarna Jens och Jessicas hus har på vissa ställen bara ett tunt plastskynke för att stänga ute vinterkylan. En bebis är på väg och paret är på väg att gå isär. Anders vill hjälpa familjen men hans arbete slutar på ett oväntat sätt.