Niklas bor med sina barn i Sigtuna. Han har jobbat med sitt drömhus i över tio år utan att bli klar. För ett år sedan blev Niklas sjuk och saknar både pengar och hälsa för att avsluta bygget. Trots det vägrar han kompromissa med sin petighet.