Pappa dog. På Svartsö bodde skärgårdsoriginalet Börje med sonen Gustaf, 18. Börje köpte ett lösvirkeshus men avled strax efter. Gustaf försöker nu färdigställa huset som bara är ett tomt skal. Program 100 och en av de största utmaningarna hittills.