Patrik har under tio år renoverat på sitt hus. Men bygget har helt avstannat, mycket beroende på att Patrik blivit utbränd. Tonårssonen Henrik säger att pappa varje år lovat honom och hans bror egna rum, men ingenting händer, och nu har de tröttnat.