Vijaya och Michael bor med sina tre barn i en gammal lada i Ålberga. Trots att de bott här i tolv år har de fortfarande ingen dusch och kan bara bo i ett rum. Michael inser att han inte klarar av bygget själv, något han inte har sagt till Vijaya.