Annika Mathilda bor med sin son Hannes, 18, i ett hus i Älvsjö. Annika Mathilda tappade all lust, ork och energi när hon blev inlagd på sjukhus. Idag startar hon nya byggprojekt hela tiden utan att lyckas avsluta någonting.