July 13th, 1985
Pasukan baru berkumpul untuk memulakan semula projek Quantum Leap. Ahli fizik utama Ben Song mengambil lompatan tanpa kebenaran ke tahun 1985 sementara pasukan itu cuba memikirkan apa yang berlaku dan bagaimana untuk mengembalikannya.