Ikkaku deploys his Bankai, Ryumon Hozukimaru, against Edrad, who shows his power by using his zanpakuto. As the spiritual pressures collide, Ikkaku is thrown to the ground. As his consciousness fades, he recalls the time before he joined the Guard Squads.