Syster Elly
Pocoyo känner inte för att städa och låtsas i stället vara sjuk. Elly säger till honom att gå till sängs, sätter på honom ett bandage och ger honom medicin. Pocoyo erkänner till slut att han inte är sjuk och hjälper sina vänner att städa.