Pocoyo återvinner
Pocoyo och Pato hittar några återvinningscontainrar. Elly dyker upp med mycket att återvinna: flaskor, burkar och tidningar. Fred har också saker att återvinna, men Pocoyo och Pato måste först övertyga honom om att det är en bra idé.