Nere på gården
Pocoyo, Elly och Pato är i trädgården där de planterat tomater, morötter och sallat. När det är dags att plocka och äta dem börjar grönsakerna plötsligt att röra på sig av sig själva. De får till slut tag i dem och upptäcker varför de rörde på sig.