Monster-Mysterium
Pocoyo klär ut sig till ett monster med hjälp av en gammal låda. Varken Elly eller Pato blir skrämda och Pocoyo gör sig av med lådan, som landar rakt på Sömniga Fågeln. Hon behöver hjälp att ta sig ut, men nu är monstret mycket otäckare.